Mmmmm Leuven

Een magistraal nieuwe klank voor M Leuven.

Alles over deze case

M Leuven

Sonic branding

Radiospots

Componisten en muziekproducers: Koen Brandt en Frank Duchêne •• Productie: Christel Gysemberg
Sonic branding
Radiospots

Een magistraal nieuwe klank voor M Leuven.

https://geluidshuis-branding.be/audio/mleuven/-14LUFS_M_Leuven_Radiospot_Albast_25s.mp3
0:00
luistertijd
0:00
0:00

radiospot albast

https://geluidshuis-branding.be/audio/mleuven/-14LUFS_M_Leuven_Audiologo_1m23.mp3
0:00
luistertijd
0:00
0:00

sonic branding

0:00
luistertijd
0:00
0:00

0:00
luistertijd
0:00
0:00

0:00
luistertijd
0:00
0:00

M Leuven heeft zowel een oud als een jong gezicht. Hoewel het een relatief jong museum is - ontstaan in 2009- heeft het toch een rijke geschiedenis. Het kent zijn oorsprong in een 18de-eeuws rariteitenkabinet dat ooit gehuisvest was in het stadhuis van Leuven. Bovendien toont M Leuven zowel hedendaagse als klassieke kunst. Die mix van oud en hedendaags is wat M kenmerkt en uniek maakt. ••• Die tegenstelling was voor ons een interessant vertrekpunt voor de sonic branding. Het audiologo moest bovendien menselijk en toegankelijk klinken. We hebben een aantal muzikale richtingen voorgesteld waarbij de letter M gezongen wordt. Uiteindelijk is M Leuven voor niet 1 maar 2 uiteenlopende soundtracks gegaan, die beide eindigen op eenzelfde jingle.

In het hele proces van de sonic branding voelde Het Geluidshuis goed aan waar M voor staat: menselijk en een mix van oude en hedendaagse kunst. Ik denk dat we evenveel superpositieve commentaren kregen over de tentoonstelling ‘Albast’ als over de radiospot. Die spot was helemaal wat we wilden: licht en aantrekkelijk, net zoals albasten beelden zijn.

Peter Bary

Algemeen directeur M Leuven

M Leuven

Sonic branding

Radiospots

Componisten en muziekproducers: Koen Brandt en Frank Duchêne •• Productie: Christel Gysemberg